Nopți în Rodanthe (recenzie)

Nopți în Rodanthe (recenzie)

Trebuie să recunosc că nu am fost niciodată un fan al cărților scrise de Nicholas Sparks, iar tema abordată de el în romanele sale nu m-a atras prea mult. Însă la "Nopți în Rodanthe” am descoperit o poveste inedită pe care fiecare dintre noi poate avea ocazia să o trăiască. Am citit această carte de curând, când, neavând ce face, m-am gândit să încerc si un volum scris de el. Ei bine, recunosc că am rămas plăcut surprins, întrucât am reușit să mă teleportez pentru câteva ore în Rodanthe, un oraș deosebit aflat pe malul mării, unde apa pare că pune stăpânire peste un peisaj de poveste.

Adrienne este o femeie divorțată care are trei copii maturi. La un moment dat, văzând că fiica sa cea mare nu reușește să treacă peste pierderea soțului său, începe să îi povestească despre aventura pe care a avut-o cu ani în urmă în retrasul orășel, Rodanthe. Se dusese acolo într-un weekend pentru a-i ține locul unei prietene la cabana pe care aceasta o deținea. Cu toate că se anunțase o vreme teribilă, iar pensiunea trebuia să fie închisă, un vizitator insistă să vină, spunând că plătește preț dublu. Astfel, acest nou venit pe nume Paul Flanner, sosește la căbănuța aflată chiar pe plajă, unde face cunoștință cu Adrienne. Fiind singuri în toată casă, cei doi încep să vorbească din ce în ce mai mult, iar curând o poveste de dragoste se naște între doi oameni care trecuseră deja la vârsta a doua.

Încă de la prima conversație dintre cei doi, se poate observa cât de repede se împrietenesc, iar chimia dintre ei este evidentă. Citind această carte, am descoperit două personaje care, în ciuda faptului că încep să îmbătrânească, se îndrăgostesc unul de altul și petrec cinci zile într-un orășel magnific, trăind poate, aventura vieții lor. Însă nu acest lucru m-a impresionat cel mai mult, iubirea dintre doi oameni putând fi remarcată și în alte opere, poate chiar mai grozave decât aceasta. Ceea ce mi-a plăcut a fost modul în care Paul și Adrienne se înțeleg între ei, faptul că își dau sfaturi și, nu în ultimul rând, felul în care reușesc să se descarce unul altuia, cu toate că se întâlnesc pentru prima dată și petrec doar cinci zile împreună.

Chiar din primele pagini ale cărții aflăm poveștile celor doi protagoniști. Astfel, o regăsim pe Adrienne în postura de mamă a trei copii maturi, dar și de femeie divorțată. Naratorul ne dezvăluie că, la un moment dat, fostul ei soț, Jack, o înșelase cu o altă femeie mai tânără cu vreo 10 ani, în ciuda faptului că se înțelegea foarte bine cu soția sa. Din acel moment al vieții sale, Adrienne nu mai are parte de nicio aventură romantică, bazându-se pe creșterea copiilor și pe relația cu tatăl ei bolnav, care, între timp, se stinsese din viață. Pe de altă parte, aflăm despre Paul că tot ce a făcut în viața sa a fost să se concentreze pe meseria lui, cea de doctor, ignorând în cea mai mare parte a timpului relațiile cu soția și fiul său care, până la urmă, hotărăsc să nu mai aibă de-a face cu el. Totuși, el reușește să devină unul dintre cei mai renumiți medici din țară, iar băiatul său îl urmează în carieră, în ciuda certurilor dintre aceștia.

Despre venirea lui Paul în Rodanthe putem spune că a fost tot din cauza meseriei sale, întrucât acesta primise o scrisoare de la Robert Torrelson, soțul unei foste paciente de-a lui, care murise pe masa de operație din motive necunoscute. Între el și familia acesteia se născuse un conflict puternic, iar faptul că acesta îi ceruse să stea de vorba cu ei i se păruse foarte ciudat. Întâlnirea dintre ce doi o consider unul dintre cele mai importante evenimente surprinse în carte, căci ceea ce domnul Torrelson îi spune lui Paul este de-a dreptul interesant și neprevăzut.

Sunt sigur că atât lecturarea cărții, cât și vizionarea filmului "Nopți în Rodanthe" reprezintă un mod plăcut pentru oricine de a-și petrece câteva ore din timpul liber, întrucât, deși la început poate părea o poveste simplă de dragoste, vă asigur că, citind această carte, nu veți găsi doar atât, sfârșitul cărții confirmând din plin acest lucru.

Redactor: Robert Tarara

C A R T E

C A R T E